Kirjautuminen

Connection Lan 2017 NON-BYOC

Peli: Counter-Strike: GO Alkaa: Fri, Sep 29th 2017, 19:00 EEST Päättyy: Sat, Sep 30th 2017, 23:00 EEST


CS:GO 5 vs 5 NON-BYOC

Huom! Aikatauluissa muutos.

Info

Päivitetty 20.9:
Päivitys: Vitalis vs FCL.Menace peliä aikaistettu
Perjantai 29.9.

Lohko A
19.00     Vitalis vs FCL.Menace
20.30     Havu Gaming vs REHTI
22.00     Häviäjien ottelu
23.30     Voittajien ottelu 

11.00     Ratkaiseva ottelu

Lohko B
19.00    Conquer Gaming vs Rize gaming
20.30    Crystal Bears vs SkitLite
22.00    Häviäjien ottelu
23.30    Voittajien ottelu

11.00    Ratkaiseva ottelu

Semifinaalit

13.00-16.00 A1 vs B2
17.00-20.00 B1 vs A2
21.00-00.00 Finaali

Turnausformaatti:

Lohkot: Molempien lohkojen kaksi parasta etenee pudotuspeleihin

Pudotuspelit:

Single elimination (BO3)

 Palkintopotti: 6000€

1. Sija 3000€
2. Sija 1500€
3.-4. Sijat 750€


 

Turnaussäännöt 

Johdanto

1. Yleiset säännöt
2. Pelin säännöt
3. Muut säännöt
4. Tauot
5. Kartat
6. Protestit ja rangaistukset
7. Fair play
8. Lähetykset


 Johdanto

Nämä säännöt pohjautuvat SEUL ry:n virallisiin Counter-Strike: Global Offensive -pelin sääntöihin. Jokaisen turnaukseen osallistuvan henkilön tulee lukea ja ymmärtää alla olevat säännöt ja käyttäytyä urheilijamaisesti turnauksen aikana. Tämä koskee myös pelaajan avatar-kuvaa ja pelinimeä. Turnaustuomareilla on viime kädessä päätösvalta kaikissa konflikti- ja sanktiointitilanteissa. Turnaustoimihenkilöt varaavat kaikki oikeudet näitä sääntöjä koskeviin muutoksiin. Turnaustuomarit voivat tarvittaessa keskeyttää turnauksen vakavan teknisen ongelman tai muun mahdollisen äkillisen tapahtuman, esimerkiksi sairastapauksen vuoksi.

Kaikki huijaaminen, mukaan lukien pelin seuraaminen toisen henkilön avustuksella, on kielletty. Jos osallistuja ei tiedä, onko jokin pelimekaniikka sallittu, heidän TULEE kysyä päätuomarilta ennen turnausta onko kyseinen mekaniikka sallittu vai ei.

Minkään säännön rikkominen johtaa sanktiointiin, mitä voivat olla:

•Varoitukset
•Yhden pelin tappio
•Yhden ottelusarjan tappio
•Palkintosumman vähentäminen
•Pelaajan tai joukkueen poistaminen turnauksesta
•Pelaajan tai joukkueen poistaminen tapahtumasta 


 

1. Yleiset säännöt

• 1.1: Peli: Counter-Strike: Global Offensive, viimeisin versio.
• 1.2: Joukkueen koko: 5 varsinaista pelaajaa ja mahdollisesti kaksi varapelaajaa.
• 1.3: Joukkue voi vaihtaa turnauksen aikana enintään kaksi varsinaista pelaajaa.
• 1.4: Yksi pelaaja voi olla vain yhdessä joukkueessa turnauksen aikana.
• 1.5: Mikä tahansa ohjelmisto, joka muokkaa pelitiedostoja tai tuottaa epäreilun edun pelissä, on ehdottomasti kielletty ja on peruste välittömälle poistamiselle turnauksesta.
• 1.6: Pelaajien tulee käyttää omia lisälaitteitaan (näppäimistö, hiiri, hiirimatto, headset ja nappikuulokkeet)
• 1.8: Pelinimet ja kuvat
• 1.8.1: Pelaajien tulee käyttää heidän virallista pelinimeään koko turnauksen ajan.
• 1.8.2: Sponsorit, jotka eivät liity alkoholiin, tupakkatuotteisiin, uhkapelaamiseen tai aikuisviihteeseen pelinimen lopussa, ovat sallittuja.
• 1.8.3: Pelaajien tulee käyttää lähetyskelpoista Steam-profiilikuvaa, suositeltavasti joukkueen logoa tai omaa kuvaa.
• 1.9: Pelaaja, jolla on kaksi vuotta tai uudempi CS:GO VAC (Valve Anti Cheat) -pelikielto pelitilillään, ei saa osallistua turnaukseen tai pelata turnauksessa.
• 1.10: Joukkueen valmentaja on oikeutettu katsomaan ottelua pelaajien takana, mutta hän ei saa kommunikoida pelaajien kanssa millään tavoin paitsi puoliajalla, aikalisän aikana ja pyytäessään aikalisää pelaajalle.
• 1.11: Pelin aikana joukkueen pelaajat voivat kommunikoida vain peliin liittyvien henkilöiden kanssa: joukkueen pelaajat, joukkueen valmentaja ja turnaustoimihenkilöt kuten tuomarit.
• 1.12: Aikataululliset asiat
• 1.12.1: Joukkueen kapteenien tulee olla paikalla 30 minuuttia ennen varsinaisen ottelun alkamista karttavalintojen ja muun informaation vuoksi.
• 1.12.2: Jos joukkue ei ole paikallaan ja valmiina kun pelin on määrä alkaa, joukkue luovuttaa ottelun automaattisesti (lohkovaihe) tai luovuttaa ensimmäisen kartan (Bo3) jos turnaustuomari ei toisin päätä. Välierien ja finaalien aikana joukkueelle voidaan myöntää 15 minuuttia aikaa olla valmiina, jonka jälkeen joukkue luovuttaa koko ottelun.
• 1.12.3: Jos joukkueesta puuttuu pelaajia, kun ottelun on määrä alkaa, heidän täytyy aloittaa ottelu ilman täyttä joukkuetta tai luovuttaa. Joukkueen vastuulla on, että kaikki joukkueen pelaajat ovat valmiina määräaikaan mennessä.
• 1.12.4: Turnaustoimihenkilöt varaavat oikeuden muuttaa näitä määritteitä, mikäli olosuhteet niin vaativat.
• 1.13: Äärimmäisissä olosuhteissa turnauksen järjestäjä varaa oikeuden muuttaa sääntöjä.


 

2. Pelin säännöt

• 2.1: Game mode: mr15
• 2.2: Total of 30 rounds, switching sides at halftime (after 15th round).
• 2.3: Start money: $800
• 2.4: Round time: 1 minute 55 seconds.
• 2.5: Freeze time: 15 seconds
• 2.6: C4-timer: 40 seconds
• 2.7. Ensimmäinen joukkue joka voittaa 16 kierrosta varsinaisella peliajalla, voittaa ottelun.
• 2.8: Jos kartta päättyy tasapeliin, pelataan jatkoaika
• 2.8.1: Joukkueet jatkavat samalla puolella kuin varsinaisella peliajalla
• 2.8.2: Joukkue, joka ensimmäisenä voittaa neljä kierrosta jatkoajalla, voittaa ottelun.
• 2.8.3: Game mode: mr3
• 2.8.4: Start money: $10 000
• 2.8.5: Jatkoaikaa jatketaan tasatilanteessa uudella jatkoajalla, kunnes voittaja on ratkennut.
• 2.9: Bo1-ottelussa puolet valitaan käyttämällä puukkokierrosta. Bo3-ottelussa puolen valitsee joukkue, joka ei valinnut pelattavaa karttaa. Kolmannen kartan kohdalla puolet valitaan käyttämällä puukkokierrosta.
• 2.10: Pelaajalla voi olla enintään 4 kranaattia, sisältäen
• 2.10.1: Flashbang, max 2
• 2.10.2: HE-grenade, max 1
• 2.10.3: Smoke grenade, max 1
• 2.10.4: Molotov/Incendiary, max 1
• 2.10.5: Decoy, max 1


 

3. Muut säännöt


• 3.1: Skriptit (poislukien osto-, toggle- ja demoskriptit) ovat kiellettyjä. Jos et ole varma, onko skriptisi sallittu, kysy tuomarilta ennen ottelun alkua. Hyppyheittoskripti on kielletty,
• 3.2: Ulkopuoliset ohjelmat, jotka vaikuttavat pelin tilaan tai suorittavat pelin sisällä toimintoja, ovat kielletty.
• 3.3: Yhteyden katkaiseminen tahallisesti kesken pelin on kielletty.
• 3.4: Pommin virittäminen niin, että sitä ei voi purkaa, on kielletty.
• 3.5: Pommin virittäminen boostauksella on kielletty.
• 3.6: Pommin purkaminen esteen (esimerkiksi seinä tai katto) läpi ilman näköyhteyttä on kielletty.
• 3.7: Pelin periaatteita muuttavien bugien (esimerkiksi spawn-bugi) käyttö on kiellettyä.
• 3.8: Boostaus on sallittu muuten, paitsi kun pelin tekstuurit, seinät, katto tai lattia tulevat läpinäkyviksi tai läpäistäviksi.
• 3.9: Erikoissäännöt pelin mekaniikkojen hyväksikäytölle.
 



4. Tauot

• 4.1: Pelin asettaminen tauolle tapahtuu kierroksen päätyttyä.
• 4.2: Pelin asettaminen tauolle on sallittu ainoastaan taktista taukoa (aikalisä) varten tai teknisen ongelman takia.
• 4.3: Vain tauon asettanut joukkue voi jatkaa peliä.
• 4.4: Taktista taukoa voidaan käyttää pelin aikana kahdesti, kerran kummallakin puoliajalla, ja tauon pituus on maksimissaan 60 sekuntia.
• 4.5: Jos pelaajalla on tekninen ongelma, peli voidaan asettaa tauoksi maksimissaan 10 minuutiksi, jonka jälkeen ottelua jatketaan pelaajan pelikyvystä huolimatta.
• 4.6: Jos palvelimen tai verkon aiheuttama tekninen vika vaikuttaa vähintään kolmeen pelaajaan vähintään 10 minuutin ajan, peli voidaan aloittaa alusta seuraavin ehdoin:4.6.1: Jos kolmas kierros ei ole vielä alkanut, peli aloitetaan kokonaan alusta.
• 4.6.2: Jos kolmas kierros on jo alkanut, peli jatkuu senhetkisestä pistetilanteesta siten, että jokaiselle pelaajalle annetaan aloitusraha 6500 $.


 

5. Kartat

5.1: Karttajoukko

• de_inferno
• de_train
• de_nuke
• de_mirage
• de_overpass
• de_cobblestone
• de_cache

• 5.2: Karttavalinnat5.2.1: Karttojen valinnan aloittaja on joko kolikonheiton hävinnyt joukkue tai vierasjoukkue (Joukkue B), jolla on korkeampi (huonompi) ennakkosijoitus (seed). Tyypillisesti vierasjoukkue on ottelusivulla oikealla puolella tai pudotuspelikaaviossa alempana.

• 5.2.2: Paras yhdestä (best of one, bo1):B poistaa yhden seitsemästä kartasta.
A poistaa yhden kuudesta kartasta.
B poistaa yhden viidestä kartasta.
A poistaa yhden neljästä kartasta.
B poistaa yhden kolmesta kartasta.
A poistaa yhden kahdesta kartasta.
Jäljelle jäänyt kartta pelataan, puolet valitaan käymällä puukkokierros.

• 5.2.3: Paras kolmesta (best of three, bo3):
B poistaa yhden seitsemästä kartasta.
A poistaa yhden kuudesta kartasta.
B valitsee ensimmäisenä pelattavan kartan.
A valitsee toisena pelattavan kartan.
B poistaa yhden kolmesta kartasta.
A poistaa yhden kahdesta kartasta.
Jäljelle jäänyt kartta pelataan tarpeen vaatiessa kolmantena.
Joukkueen B valitsema kartta pelataan ensin, ja Joukkue A valitsee aloituspuolet.
Joukkueen A valitsema kartta pelataan toisena, ja Joukkue B valitsee aloituspuolet.
Kolmannessa kartassa aloituspuolet valitaan puukkokierroksella. 

Lohkoissa vedon aloittaa ylempi seedi, yleensä joukkue joka on ottelusivulla vasemalla.


 

6. Protestit ja rangaistukset


•6.1: Kaikki protestit tulee tehdä 10 minuutin sisällä ottelun päättymisestä. Taukoja ei käytetä pelin aikana protestien tekemiseen. Tapaukset käsitellään tuomarien toimesta ottelun jälkeen.
•6.2: Kun ottelusta on tehty protesti, asianomaiset joukkueet eivät voi jatkaa turnauksessa ennen kuin protesti on selvitetty.
•6.3: Rangaistukset
•6.3.1: Varoitus, kierroksen häviäminen, kartan häviäminen, ottelun häviäminen, pelaajan tai joukkueen diskaus turnauksesta, pelikiellon asettaminen pelaajalle tai joukkueelle.
•6.3.2: Kierroksen häviäminen vähennetään kartan lopputuloksesta.
•6.3.3: Tuomarit voivat käyttää säädettyjä rangaistuksia haluamallaan tavalla.


 

7. Fair play


•7.1: Turnaus käyttää reilun pelaamisen eli fair play -sääntöjä. Haukkuminen, rasismi ja uskonnon pilkkaaminen on kiellettyä ja johtaa rangaistukseen. Vastustajan tahallinen provosointi on kielletty varoituksen uhalla.
•7.2: Osallistujien tulee puhutella tuomareita kohteliaasti ja kunnioittavasti.
•7.3: Jos osallistuja yrittää tahallaan sabotoida pelejä, toisia pelaajia tai turnauksen järjestäjiä, pelaaja diskataan.


 

8. Lähetykset

•8.1: Joukkueiden ja pelaajien on odotettava, että lähetyksen tuotanto on valmis, ennen pelin aloittamista.
•8.2: Pelaajat eivät saa lähettää omaa peliään offline-turnauksissa.

RSS Tulospäivitykset